Der blev sagt mange kloge ting på ConversionBoost 2015, men der var én ting – ét helt konkret tip – som du bør bruge på din shop. Omgående.

I går blev konferencen ConversionBoost afholdt for 4. gang, og arrangørerne havde samlet et stærkt hold af oplægsholdere til dagen.

Det altoverskyggende emne var naturligvis konverteringsoptimering – altså det at øge den andel af de besøgende på din hjemmeside, som køber noget.

Der var mange små guldkorn spredt ud på alle oplæggene, men her tager vi fat i et simpelt tip, som beviseligt kan hæve den gennemsnitlige ordrestørrelse i din webshop.

For det lyder vel rimelig fedt, har jeg ret?

Tippet er lige så enkelt, som det er genialt.

Det starter med et modbydeligt spørgsmål:

Hvad sker der, når din kunde lægger en vare i kurven?

Viser du dem indkøbskurven? Måske endda på en helt ny side? Med en lillebitte knap nede i hjørnet, hvor der står ’Tilbage til shop’?

Eller bliver kurven oppe i hjørnet blot opdateret med varen?

Så går du muligvis glip af tusindvis af kroner!

Når din kunde lægger en vare i kurven, har du en oplagt chance for at vise relaterede produkter.

Det kan være, at andre kunder har købt et bestemt produkt sammen med den første vare. Eller at der er tilbehør til varen, som kunden måske slet ikke har tænkt på.

Ville det ikke være relevant at vise de produkter, når kunden har lagt en vare i kurven?

Hvis du svarer ”jo”, har du vundet et egenbetalt 14-dages ophold på Sydpolen.

Det er tippet: Vis relaterede produkter, når din kunde lægger en vare i kurven!

Hvordan du rent teknisk og designmæssigt løser det, må du selv bokse med. Du kan jo eventuelt aflure, hvordan Amazon har gjort det *hint hint*.

Guldkornet kom i øvrigt fra Hans-Kristian Bjerregaard, der står bag virksomheden Clerk.io. Han er ekspert i at hjælpe webshops med at tjene flere penge.

Der var selvfølgelig masser af andre gode og anvendelig tips på ConversionBoost, men dem kan du med garanti finde andre steder. Her fik du et helt konkret tip, der kan få dine kunder til at købe mere.

Du vælger selvfølgelig selv, om du vil implementere det …